понеділок, 12 вересня 2016 р.

Свіже кіно. Подивитись у вересні.

Початок осіннього кінотеатрального сезону представляє благословенну череду гостросюжетних стрічок і фестивальних хітів.

У вересневому репертуарі з невимушеністю сплітаються часи і простори, від небезпечних буднів мешканців Дикого Заходу або Кореї під японською окупацією до сучасних карпатських пастухів.


                    Свіже кіно. Подивитись у вересні.

                                             З 1 ВЕРЕСНЯ

 "Афера під прикриттям", режисер Бред Фурман

Фільм Бреда Фурмана оповідає про одну з найбільш успішних операцій під прикриттям в історії американських спецслужб - впровадженні реального агента Управління по боротьбі з наркотиками Роберта Мейзура в фінансову структуру Медельїнського картелю.


 Передає фільм і драматизм роботи законспірованого співробітника спецслужб. Вимушений підтримувати приятельські відносини з жорстокими вбивцями, він поступово (через необхідність вести себе переконливо або своєрідний прояв стокгольмського синдрому) переймається до них симпатією і співчуттям - і в якийсь момент починає зазнавати труднощів самоідентифікації.

 

З 10 ВЕРЕСНЯ

"Служниця", режисер Пак Чхан-Ук

Провідний південнокорейський режисер, творець "Об'єднаної зони безпеки", "Трилогії помсти" і "Спраги", вперше присвячує картину віддаленим часам - дія відбувається в 1930-х роках минулого століття.

При цьому тональність розповіді відрізняє характерна для режисера суміш ліричності і іронії, а готовність роздавати ляпаси суспільному смаку сценами, насиченими найхимернішими проявами сексуальності і жорстокості, поєднується зі своєрідним прагненням справедливості.

У центрі сюжету стрічки, заснованої на романі "Тонка робота" британки Сари Уотерс, виявляється боротьба за посаг молодої японки, яку тримає в своєму будинку в'язнем її дядько і опікун, який розраховує на ній одружитися.Однак в справу вступає, що видає себе за графа, корейський шахрай. Його юна спільниця наймається до дівчини, за грошима якої він полює, особистої служницею, і намагається переконати пані віддати серце підступному поклоннику.Але героїні цього вишуканого фільму, що поєднує стилістику нуара і готики, лише спочатку здаються безпорадними жертвами свого оточення і громадського порядку, цілком підлеглого чоловічим примхам.
 

 З 15 ВЕРЕСНЯ

 
"Море у вогні", режисер Джанфранко Розі 
Вихід в широкий прокат картини Джанфранко Розі є приємним сюрпризом для українських синефілів, що не розбещені присутністю подібних картин на великому екрані.З документальними фільмами, навіть такими гучними, як "Море у вогні", вітчизняний глядач зазвичай може познайомитися виключно в рамках фестивальних показів (власне, стрічка Рози вперше була представлена ​​у нас на Одеському кінофестивалі). Разом з тим, в українському прокаті йшов і попередній фільм Розі, переможець Венеціанського МКФ "Священна римська кільцева".

  Нова картина італійського документаліста, настільки затребуваного вітчизняними кінотеатрами (зусиллями компанії "Артхаус трафік") стала тріумфатором Берлінського МКФ, отримавши "Золотий ведмідь" за кращий фільм, а також нагороди Екуменічного журі, Міжнародної Амністії та газети Berliner Morgenpost.

"Море у вогні" присвячено одній з ключових тем сучасності - спробам знайти притулок в Європі людей, які врятувалися від етнічних чисток, голоду і рабства, і зуміли подолати на утлих посудинах Середземне море.
 

Проблеми, з якими стикаються біженці, фільм розкриває через їх взаємини з мешканцями Лампедузи, мало кому відомого рибальського острова, який став символом нинішнього переселення народів. 
           "Дитинство лідера", режисер Брейді Корбет 

Фільм Брейді Корбета, одне з відкриттів Венеціанського МКФ, де він отримав нагороду за кращу режисуру в програмі "Горизонти" і приз Діно Де Лаурентіса за кращий дебют, є своєрідною метафорою зародження фашизму в Європі.Дія цієї кіноадаптації однойменною повістю Жан-Поля Сартра розгортається в останні місяці Першої світової. Центральний персонаж - маленький син американського дипломата, з яким починає коїтися щось недобре.


Поки батько героя бере участь в розробці Версальського договору, його мати зауважує лякають прояви агресії і жорстокості, які начебто нізвідки взятися у сина благополучної сім'ї. Невже сама атмосфера катаклізму, що обрушився на Старий світ, могла вдихнути зло в душу невинної дитини?Цілком очевидно, що у героя картини відсутній конкретний історичний прототип. Швидше, він виступає уособленням самої ідеї тоталітарної влади, покликаної оновити стару Європу за допомогою нечуваного терору - ідеї, народженої розчаруванням у традиційних цінностях і державних інститутах, які не зуміли запобігти кошмару Першої світової.


 Варто зазначити, що сюжет цього своєрідного політичного варіанту "Омена" відрізняється від літературного першоджерела. Твір Сартра було присвячено розхитуванню буржуазних цінностей (у оригінальній назві "L'Enfance d'un chef" мова йде не про політичного лідера, а про господаря фабрики), і ультраправа ідеологія виникала у ньому тільки на периферії сюжету, як закономірний наслідок кризи уявлень про добро і Зло.

                  "Жива ватра", режисер Остап Костюк

У прокат виходить одна з кращих вітчизняних документальних картин останнього часу. Українська прем'єра фільму відбулася в рамках кінофестивалю "Молодість" ще восени 2014 року.

За цей час стрічка встигла отримати спеціальний приз журі престижного Канадського фестивалю документального кіно HotDocs як кращий міжнародний повнометражний фільм, диплом Одеського МКФ, диплом мінського "Лістапад" і нагороду за кращу операторську роботу на МКФ в американському Салемі.

 Фільм розповідає про представників трьох поколінь карпатських пастухів, старший з яких застав останні десятиліття розквіту цього стародавнього ремесла, а молодший виявляється свідком його занепаду.

На відміну від пересічних (і при цьому настільки численних) картин про традиційні народні промисли, які представляють собою сентиментально-тужливе розчулення фольклорної старовиною, "Жива ватра" при всій своїй споглядальності виразно розкриває вплив професії на людський характер.



Автори допомагають глядачеві, долаючи соціальні та культурні перешкоди, побачити красу і велич праці і самого способу життя пастуха з його гармонійним існуванням між природою і цивілізацією - і, на жаль, усвідомити неминучість його відходу в минуле.З 22 ВЕРЕСНЯ"Чудова сімка", реж. Антуан ФукуаВ нашу епоху естетичних розброду і хитань навіть абсолютна класика не може відчувати себе в безпеці від зазіхань сучасних кінематографістів, котрі наважуються пропонувати публіці нові версії історій, дорогих серцям мільйонів шанувальників мистецтва кіно.
Відомий майстер гостросюжетного жанру Антуан Фукуа поставив ремейк зразкового вестерну, знятого Джоном Стерджес в 1960-му році (який, в свою чергу, є переробкою шедевра Акіри Куросави "Сім самураїв").Слідом за оригінальним фільмом, "Чудова сімка" Фукуа розповідає про стрілків, найнятих жителями невеликого містечка для захисту від жорстоких гнобителів. При цьому місцевих жителів тероризує НЕ банда грабіжників, як в стрічці Стерджес, а бізнесмен, який намагається відібрати їхню землю для будівництва свого підприємства.Про інші відмінності від першоджерела поки судити складно, проте склад виконавців наштовхує на думку, що автори нової версії налаштовані переглянути кліше, звичні для кінематографа епохи, більш прихильною до національних і гендерних забобонів.
 
Так, лідером сімки виявляється афроамериканець у виконанні Дензела Вашингтона (серед кращих ролей якого - образи, створені в фільмах Фукуа "Тренувальний день" і "Праведник"), а серед його соратників можна знайти мексиканця, китайця і Команча. Ініціатором же найму бійців виявляється вдова місцевого активіста, вбитого людьми ділка.

Немає коментарів:

Дописати коментар