четвер, 16 січня 2020 р.

Українське кіно. У прокат вийшла "Віддана": ніжна еротика, смачна їжа... і співзалежність.



Фільм про стосунки між жінками, створений переважно жінками, - це "Віддана". Стрічку зняли за романом Софії Андрухович "Фелікс Австрія". Вона емоційна, сповнена метафор і лірики казка.
Цей фільм - про співзалежність, говорять автори стрічки.
У стрічці йдеться про двох молодих жінок - Стефу й Аделю, які не знають, хто вони одна для одної - подруги, сестри чи служниця і господиня, але їхні долі сплелися у нерозривному зв'язку любові, ревнощів, подвійних смислів та таємниць.




Роман "Фелікс Австрія" став бестселером в Україні, його переклали на сім мов, продали десятки тисяч екземплярів. Роман є переможцем премії Книга року ВВС-2014.
"У фільмі, як і в книзі, ми ставимо запитання й не даємо відповіді про стосунки інтимного характеру між головними героїнями, - говорить про еротизм стрічки "Віддана" режисерка Христина Сиволап. - І це було нашим свідомим рішенням, бо, насправді, сам глядач має вирішити для себе, що відбувається між Стефою та Аделею".
"Ми хотіли зберегти незрозумілість їхніх стосунків, і складність тут у тому, що літери - це одне, а коли ти перекладаєш їх на екран, то вони стають фізикою оголених тіл", - додає вона.




І хоча після перегляду трейлера може скластися враження, що у фільмі багато екротики, насправді, там лише кілька оголених сцен, вони дуже красиві й ніжні. Стефа купає Аделю у ванній з травами, а ще довго розглядає своє тіло у дзеркалі.
"У мій перший же знімальний день були оголені сцени, я цього не очікувала, але все пройшло добре. Мені було комфортно, можливо тому, що продюсеркою є жінка. І я вирішила, це - мій дебют, я - молода, чому б ні?" - розповідає про роботу над стрічкою польська актриса Маріанна Янушевич, яка виконала роль служниці Стефи.
"Незнайома дівчина, яка не говорить зі мною однією мовою, повинна мене мити. І вона миє. Їй кажуть не так мити, а якось більш загадково. Наше знайомство пройшло саме так", - згадує актриса Алеся Романова, яка виконала роль панянки Аделі.




"Це дуже емоційна і часом жорстока, сповнена метафор і лірики казка", - описує свої враження від стрічки актор Себастьян Цибульський. Він виконав роль мага - шевальє Торна.


У фільмі, який став дебютною повнометражною роботою режисерки Христини Сиволап, є багато магії.

Тут над старим Станіславом (тепер - Івано-Франківськ), де на початку ХХ століття розгортаються події, літає риба, у будинку розмовляють люди з картин і рухаються паперові фігурки людей.


А ще у стрічці, як і в книжці, багато смачної їжі, рецептів і її описів - фарширована риба і торт "Захер", зупи, пляцки і багато м'яса.
Головна героїня Стефа багато готує, бо через їжу висловлює свою любов, вкладаючи у цей процес усю свою пристрасть.



"В цій історії їжа - не лише про втамування голоду, це - частина культури, ритуал, що допомагає будувати взаємини між людьми", - говорять автори фільму.


Фільм сповнений неймовірно гарними деталями - від посуду, меблів і прикрас, до музики, яку створив Євген Філатов, яка чимось нагадує "Амелі".
Тисячі ґудзиків, десятки метрів шовку та тонкого мережива, грайливі капелюшки, панчохи та черевики - важливу роль у відтворенні австро-угорської епохи у "Відданій" зіграла художниця з костюмів Леся Патока.
Спеціально для стрічки пошили понад 150 костюмів і зібрали понад 300 образів періоду кінця 19-го і початку 20-го століть.


А ще у другорядних ролях можна побачити відомих людей - акторок Ірму Вітовську і Аду Роговцеву, у кадрі на мить з'являється письменник Юрій Андрухович і балерина Катерина Кухар.
Фільм відрізняється від книжки, говорить письменниця Софія Андрухович, яка від самого початку вирішила дистанціюватися й довіритися команді.
"Я бачила, що Надя Зайончковська, продюсерка фільму, по-справжньому захоплена й хоче зробити щось неймовірне, і це найважливіше. І я сприйняла, що воно може бути інакшим, ніж мій роман, не краще чи гірше, це - інтерпретація. І для мене це навіть цікавіше, ніж споглядати кальку моєї фантазії, яку я і так дуже гарно знаю", — поділилася Софія Андрухович.




Немає коментарів:

Дописати коментар