пʼятниця, 4 грудня 2015 р.

Час Кіловата: як вибрати електромобіль в Україні.

У світі сьогодні налічується вже більше одного мільйона електромобілів, тоді як в нашій країні їх всього близько тисячі. Здається майже неймовірним, але в Україні сьогодні можна купити практично будь-який електрокар, доступний на світовому ринку. Чому ж тоді українці продовжують викидати у вихлопну трубу шкідливі гази і власні гроші?

                                     З чого вибрати?

Фото: Mitsubishi i-MiEV
 Офіційні дилери пропонують великий вибір електромобілів: Renault Fluence ZE, Nissan Leaf, Mitsubishi i-MiEV, BYD e6, а також кілька моделей китайського виробника Bio Auto.Горезвісною Tesla від офіційних дилерів в наших краях поки і не пахне, та й BMW не поспішає відкривати окремі дилерські центри для своєї лінійки і-автомобілів. Зате неофіційні дилери куди активніші у цьому плані і готові запропонувати українським еко-автомобілістам солідний список моделей. Як правило, замовлений автомобіль доводиться чекати близько двох місяців, якщо мова йде про відносно недорогу модель.Представницькі седани і спорт-купе з електродвигуном можна зустріти і навіть протестувати на майданчику у дилера. Велика частина доступних для замовлення моделей - родом з Китаю, дорожчі завозяться з Європи та США.При певній кмітливості, можна переобладнати звичайний автомобіль в електричний. Комплекти та окремі елементи для цього є у продажу, пораду та допомогу можна попросити у ентузіастів різних еко-авто-клубів. Приміром, "Таврія" на електротязі, включаючи саму машину, буде коштувати приблизно ... $ 8000.Мінімальна ціна електромобіля в Україні, згідно з прайс-листами - до $ 10 000 за такі моделі, як Renault Twizy і Smart Roadster. Це без врахування додаткових витрат.Tesla Model S можна замовити приблизно за 70 000 євро, однак варто врахувати, що ввезення в Україну та реєстрація автомобіля, супутні витрати і комісійні дилера потягнуть ще майже на 50% від цієї суми. Замовлення доведеться чекати приблизно два місяці. Втім, якщо не хочеться чекати, можна купити вже зареєстрований Tesla S прямо з майданчика дилера за ціною близько 130 000 євро. Розкішний BMW i8 один з київських автоцентрів пропонує за $ 190 000, представницький американський седан Fisker Karma можна придбати за $ 160 000.Такі ціни цілком порівнянні з прайсами топових моделей BMW, Mercedes або Jaguar. Динамічні характеристики, як і комплектації електричних і традиційних автомобілів також дуже близькі. Різниця лише у відсутності офіційного сервісу для більшості доступних електромобілів.

                                  Обслуговування

Фото: Електрокар дозволить рідше бувати на СТО

 

 Електромобілю потрібний сервіс для планової перевірки раз в 50-60 тис. Км, замість звичного ТО раз в 10-20 тис. Км. Відвідування СТО необхідно для заміни антифризу, охолоджуючої батареї, гальмівної рідини і колодок, а також перевірки мастила в редукторі.Більшість сучасних електромобілів використовують компоненти звичайних авто, так що з деталями і їх заміною особливих труднощів немає. Для повного спокою можна знайти хорошого автомобільного електрика і електронщика.Електродвигун в обслуговуванні набагато простіший за ДВС, оскільки в ньому набагато менше елементів, схильних до зносу. Це свічки запалювання, дросель, турбіна, ремінь ГРМ, поршні, клапани і так далі. Крім того, електромотору не потрібні і інші витратні матеріали - фільтри, масло, значна частина інших рідин.Вбудований зарядний пристрій електромобіля досить надійний, а в разі поломки його заміна обійдеться не так уже й дорого: для Tesla, наприклад, ЗУ на 11 кВт коштує близько $ 1500.Бортова електроніка електромобіля мало чим відрізняється від звичайної машини, за винятком хіба що системи обігріву - в електромобілі використовується електронагрівач або тепловий насос.Ходова частина електромобіля відрізняється лише посиленими елементами підвіски, оскільки вага електромобіля значно більше машин з ДВС.Найважливіший елемент електромобіля - батарея. Від її обсягу і типу залежить дальність ходу на одній зарядці, час повної і швидкої зарядки. Щодо терміну служби батареї, то він залежить від безлічі факторів. Середній термін служби автомобільної батареї - близько семи років. Як і у випадку з ДВС, манера водіння і умови експлуатації безпосередньо впливають на цю цифру, дозволяючи продовжити термін служби батареї до 10 років при сприятливих умовах і знижуючи її в два рази при нещадній есплуатації.

                                        Як їздити?

 Користувачі смартфонів знають, скільки часу може протриматися їх пристрій без підзарядки, виходячи з цього вони розраховують інтенсивність його використання. З електромобілями ситуація схожа, адже цей гаджет на колесах живе від зарядки до зарядки, а док-станцію або навіть звичайну розетку для "заправки" не завжди можна знайти.У режимі "дім-робота-магазин-дім" все просто - автомобіль стоїть "на шнурі", поки водій працює в офісі або спить вдома. Труднощі починаються при спробі виїхати за місто. Середній запас ходу електромобіля - близько 150 км, а цього може не вистачити навіть на те, щоб доїхати до сусіднього обласного центру. Час зарядки від побутової мережі (220 В) коротким не назвеш, в кращому випадку, при частковій зарядці процес забере 2-4 години. Підключившись до мережі 380 В, можна заповнити АКБ на 70-80% приблизно за годину або навіть менше.Найшвидше зарядитися можна за допомогою спеціальної док-станції, але коштує вона близько $ 15-20 тис. Через такі ціни на українських дорогах док-станцій не знайти вдень з вогнем, не кажучи вже про придбання такого пристрою для домашнього користування. Максимум, на що можна розраховувати, вибравшись з міста, це 380-вольтна розетка на АЗК. До речі, деякі АЗК надають цю послугу безкоштовно! Власникам електромобілів життєво необхідно відзначити всі крапки доступу до мережі у своєму навігаторі."Я знаю, що в Києві вже близько 40 точок для зарядки електромобіля, - небагато, але вже щось. Час від часу відвідую форуми і відстежую дану тему, оскільки це питання для мене актуальне - бути власником електромобіля далеко від столиці й обласного центру - непросто. Я живу в місті Золотоноша, у нас завжди була проблема навіть із звичайними заправками, точніше з паливом на них, а вже про обладнання спеціальних електро-заправок тут ще ніхто навіть не думав! Коли стояло питання покупки док-станції для дому, зваживши всі "за" і "проти", вирішив відмовитися від неї, в гараж вивів мережу 380 В. При всіх принадах цієї машини, для тривалих поїздок користуюся іншим автомобілем, з бензиновим мотором, але і про покупку Тесли не шкодую! " - Зазначає власник Tesla S з міста Золотоноша, що побажав зберегти інкогніто.

Фото: Электромобіль Tesla S

 Ідеальний температурний режим для батареї електромобіля - від 0 до + 20 ° C. В українських же умовах експлуатації температура є найсерйознішим чинником, що впливає на дистанцію пробігу. Взимку при сильному морозі пробіг на одному заряді батареї може знизитися аж до 50%. Ємність батареї зменшується приблизно на 1% за кожен градус морозу, тобто при температурі в -20 за Цельсієм дистанція пробігу знизиться приблизно на 20%.
Дистанція пробігу залежить також від кількості споживачів енергії (фари, підігрів сидінь, мультимедійні системи) і манери водіння. Благо, практично всі сучасні електромобілі обладнані функцією попереднього прогріву або охолодження салону під час зарядки, щоб не витрачати на це дорогоцінні кіловати в дорозі.

                                  Бути чи не бути?
Вартість повної зарядки електромобіля складає 3-5 грн, для порівняння, бензин для такій же дистанції обійдеться в 150-200 грн. ККД автомобільного електродвигуна становить 90-95% проти 25-40% для двигуна внутрішнього згоряння. Ціни на електромобілі цілком порівнянні зі звичайними автомобілями, тільки період окупності у "електричок" більше.

Поступово зростає різноманітність модифікацій - седан, купе, кросовер, універсал, хетчбек і т.д. Вже зараз електромобіль можна назвати ідеальним засобом пересування для міста, навіть в українських реаліях, а в найближче десятиліття цей вид транспорту обіцяє зайняти значну частину автомобільного ринку. Правда, поки що отримати економічну вигоду здається можливим лише при покупці електрокара за ціною до $ 20000.

 Джерело -  http://www.rbc.ua/styler/avto_i_hi_tech/vremya-kilovatta-vybrat-elektromobil-ukraine-1443985110.html

Немає коментарів:

Дописати коментар