пʼятницю, 25 квітня 2014 р.

Нове українське кіно. "Плем'я".


Чому варто подивитися український фільм "Плем'я"? Хоча б, тому що вперше за півстоліття український фільм увійшов до програми «Тиждень критики» Каннського кінофестивалю! 
      Днями стало відомо, що фільм «Плем'я» українського режисера Мирослава Слабошпицького номіновано на одну з головних нагород Каннського кінофестивалю − «Золоту камеру» (Сamera D`Or). Ця нагорода на фестивалі вручається за кращий повнометражний дебют. Зараз у цій категорії всього сім номінантів, яких було відібрано з 1200 претендентів. Крім того, стрічку Слабошпицького покажуть у рамках конкурсної програми «Тиждень критики».
Мирослав Слабошпицький
 Примітним цю картину робить уже той факт, що «Плем'я» − перший за останні півстоліття український фільм, який бере участь у цьому конкурсі. Але є ще ряд причин подивитися перший фільм Мирослава Слабошпицького.

 По-перше, «Плем'я» − це унікальне кінематографічне видовище. Слабошпицький поставив перед собою дуже амбітне завдання: зробити німе кіно ХХІ століття. Картина повністю знята мовою жестів, без субтитрів і діалогів. Такі завдання дуже розвивають кінематограф. Тим більше, що фільм так знято, що історія про юнака, який потрапляє в інтернат для глухих підлітків і стикається там із кримінальною організацією під назвою «Плем'я», буде зрозумілою без слів.




 По-друге - «Плем'я» − експеримент у галузі кіно: всі ролі тут виконують непрофесійні глухі актори, яких запрошували на кастинг через соціальні мережі. У відборі взяли участь понад 300 претендентів з України, Росії та Білорусі. Робота велася дуже ретельно і довго, з безліччю репетицій.




Отже, не дивно, що фільм «Плем'я» вже вийшов у міжнародний контекст та був обраний в одну з головних канських програм − «Тиждень критики». З цієї програми стартували дуже багато режисерів, наприклад, Кевін Сміт, Гаспар Ное, Франсуа Озон. Участь у ній автоматично вписує режисера у світовий контекст. Але навіть до Каннського фестивалю Слабошпицькому вдалося привернути до себе увагу Фонду Хуберта Балса Роттердамського кінофестивалю. Цей фонд займається підтримкою кінематографістів із країн, що розвиваються. До цього він брав участь у Варшавському і в Московському кінофестивалях.
Продюсером і оператором фільму виступив український режисер Валентин Васянович, чий документальний фільм «Захід» став одним із призерів кінофестивалю Docudays у березні цього року. Та й Мирослав Слабошпицький, хоч і вперше взявся за повний метр, вже встиг зарекомендувати себе одним із небагатьох представників авторського кінематографа в Україні.


Джерела -  http://forbes.ua/ua/opinions/1369892-chomu-varto-podivitisya-ukrayinskij-film-plemya
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BB%D0%B5%D0%BC%27%D1%8F_%28%D1%84%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BC%29

Немає коментарів:

Дописати коментар