середу, 20 липня 2016 р.

Найкращий спосіб завадити впливу Російської православної церкви на українців, це просто піти від неї...

Триваюче втручання Росії в ситуацію в Україні призводить до того, що українці йдуть з Російської православної церкви (РПЦ, частиною якої в Україні є Українська православна церква Московського патріархату, - ред.). Замість цього жителі країни поповнюють ряди Української православної церкви Київського патріархату.У своїй статті для сайту Atlantic Council, переклад якої зробив online.ua, старший науковий співробітник Атлантичної ради і директор глобального освіти в Університеті Чепмена Джеймс Койл розповів про те, чому все більше українців і храмів країни переходять до Київського патріархату, а Москва втрачає Україну ще в одній важливій сфері - церковної.

 Традиційно Україна була важливим місцем для Російської православної церкви. У 1990 році з майже дванадцяти тисяч православних храмів по всьому Радянському союзу більш шести тисяч були в Україні; тільки три тисячі перебували в самій Росії. Коли Україна проголосила свою незалежність в 1991 році, ряд церков розірвали зв'язок з материнською, щоб сформувати Київський патріархат. Решта стали називатися Українська православна церква Московського патріархату (відзначимо, що це схематичне уявлення західних ЗМІ, так як існує ще й Українська автокефальна православна церква (УАПЦ), - ред.).Через ряд угод, а також офіційне заступництво екс-президента України Віктора Януковича, переважна більшість храмів залишилося під керівництвом Москви. В Україні є 12515 парафій Московського патріархату і лише 4877 парафій Київського. Кількість парафіян втім, показує зовсім іншу історію - приблизно п'ятнадцять мільйонів українців ідентифікують себе з Київським патріархатом, в той час як лише десять мільйонів залишаються вірними Московському.
 І кількість людей, що переходять на іншу строну зростає. Протоієрей Георгій Коваленко, на даний момент колишній офіційний представник Московського патріархату, розповів в 2014 році, що перехід окремих парафій в Київський патріархат відбувався з середини 90-х років, але не масово.  
Георгій Коваленко
Але, згідно з даними Київського патріархату, тільки за той рік тридцять парафій змінили свою приналежність. З точки зору окремих осіб, цифри ще вище: згідно з даними київського соціологічного фонду "Демократичні ініціативи", який проводив дослідження в цій сфері, 31% українців ідентифікував себе з Київським патріархатом в 2011 році, і 26% - з Московським. До кінця 2015 року, проте, число вірних Київського патріархату підскочило до 44%, в той час як 21% залишилися представниками Московського.
 "Зрушення в громадській думці відбулося величезне", - сказав Франк Сюзін, професор Канадського інституту українських досліджень. Його коментар був розширений експертом американського Військово-морського коледжу Росії і Євразії Ніколасом Гвоздьовим. "Це стає питанням ідентичності, а не питанням віри", - сказав він.У звичайних обставинах зростання числа прихожан Київського патріархату було б несподіваним. Він не визнається ні РПЦ, ні світовим центром православ'я - Константинопольським патріархатом. Чинний президент України Петро Порошенко належить до приходу УПЦ МП. Сам Московський патріархат розділений політичними проблемами. "В нашій церкві є дві тенденції - проросійська і антиросійська, і ми намагаємося утримувати баланс", - сказав заступник голови Відділу зовнішніх церковних зв'язків УПЦ МП протоієрей Микола Данилевич.
Микола Данилевич
 Київський патріархат, проте, повністю солідарний з боротьбою України за незалежність. Під час євромайдану Свято-Михайлівський собор у Києві, що належить до УПЦ КП, відкрив свої двері, ставши укриттям для мітингувальників. "Багато людей в українському суспільстві були вражені символичностью цього акту, і він відновив стародавню функцію церкви - функцію притулку для переслідуваних осіб і груп", - прокоментував цей факт проректор Українського католицького університету у Львові Мирослав Маринович.
Українські священники на війні.
 Після захоплення Росією Криму та заворушень, що спалахнули на Донбасі, Московський патріархат намагався виступати "миротворцем", закликаючи обидві сторони скласти зброю. Українськими націоналістами заклик до роззброєння перед обличчям російської агресії не був зустрінутий тепло. Деякі з священиків російської церкви пішли далі. Митрополит Сімферопольський і Кримський Лазар співпрацює з російською окупаційною владою, освячує пам'ятники "народного ополчення" сепаратистів. Священики Московського патріархату благословляли солдат і освячували зброю російського Чорноморського флоту. Священики парафій відмовлялися відспівувати українських солдатів, загиблих в ході конфлікту на Донбасі.
Філарет
 Київський патріарх Філарет непохитний у своїй підтримці боротьби України. "Зараз Росія вчинила акт агресії проти України, - говорив він. - У цих умовах церкві довелося зіткнутися з питанням: чи повинна церква благословляти і захищати свою Батьківщину?". Говорячи про своїх конкурентів, патріарх зазначив, що "будучи залежними від Москви і називаючи себе Московським патріархатом, вони не можуть назвати агресора на ім'я. Деякі з єпископів і священиків відкрито висловлюються на підтримку Путіна і в підтримку Росії, проти української влади та проти України як такої ".
Євстратій Зоря
 У міру того, як український конфлікт розтягується у часі, все більше українців згодні з оцінкою єпископа Євстратія Зорі: "Церква, яка залежить від Росії, по суті, являє загрозу для нашої національної безпеки і загрозу для нашого існування як українців".





Сакральне таїнство на війні.
 Джерело - http://timeua.com/news/4/49918.html

Немає коментарів:

Дописати коментар