середа, 26 червня 2013 р.

Квітник Порадник. Як вибрати велосипед?

Про це варто було б погомоніти вчасно. Десь у квітні наприклад. Але особиста потреба у цьому сталася саме сьогодні.
Як вибрати велосипед? В дитинстві відповідь на це питання була проста. Якщо я вже "дорослий хлопчик", то обирати потрібно чи класичний чи спортивний. Було ще щось усереднене - спортивна рама і кілька передач, але колеса класичні. У Харкові робили. А так вибір був невеликим - "Мінськ" чи "Україна". А зараз!... Тому вирішив не робити поспішних висновків, а для початку перепостити статтю автора, ім'я якого не знайшов, проте дізнався, що живе він у Львові і фанатіє від "вєліків". Можливо і Вам допоможе.

                                                       Як вибрати велосипед?

... навесні, до мене звертається дуже багато людей за порадою стосовно купівлі велосипеду. Тому я вже давно думав про таку статейку, щоб просто кидати їм лінк а не розповідати про одне й те саме. Правда зразу попереджаю, що всі ці поради будуть базуватись лише на моєму досвіді, і досвіді моїх близьких, за якими мав змогу достатньо спостерігати. Відповідно ці поради можуть бути дуже суперечливими з різних точок зору. Також вони розраховані на тих хто про велосипеді нічого або майже нічого не знає, і відповідно ще велосипеду не має, і це буде перший велосипед. І не факт що мої поради підійдуть саме вам(дупу прикрив, відповідальність з себе зняв :) ). 
Я є цілком середньостатистичний офісний хробак, з середньостатистичним зростом, і вагою. Спортивні досягнення в мене теж на рівні середньостатистичної людини, тобто такий собі агент Сміт як і всі. На велосипеді я їздю як у подорожі так і по місту по справам, на роботу, і т.д. Також катаю на велосипеді доньку в дитячому кріслі. Такщо запрошую до читання.

Перед тим як приступити до обирання велосипеду потрібно задати собі як мінімум два питання:

- Для чого мені велосипед?
- Який бюджет на велосипед?

Маючи відповіді на ці питання можна сміло йти в магазин. Але я трохи розпишу по тих питаннях.
Отже “для чого вам велосипед”, це перше що я питаю людину. В 90% випадків відповідь приблизно “ну там на роботу їздити, часом можна по парку, в ліс, може разок в гори”, тобто людині потрібен вольцваген пасат в повній комплектації, з повним приводом, кліренсом в 40 см, двигуном в 5 літрів, з розходом 5 літрів на 100 км, і великим багажником для бульби. Це я до того що абсолютного універсалу немає, кожен велосипед є кращим для чогось, хоча є варіанти як все поєднати.
Варіанти буду описувати по ходу універсальності, від найменш універсального до найбільш. І так варіанти:
 На роботу: це я б назвав одним з найпростіших варіантів. Оскільки, що таке на роботу? Це є переміщення власного тіла з точки А в точку Б. З цього випливає що вам підійде будь-який велосипед. Я особисто дійшов до висновку що велосипед для пересування містом, так званого комютінгу (commuting), має бути максимально дешевим, щоб меньше приваблювати злодіїв, і максимально простим (відсутність амортизаторів, дискових гальм, 100500 передач і т.д.), для того щоб він вимагав дуже мало уваги і догляду. Оскільки основна ваша мета їзда з пункту А в пункт Б, і думаю що вас не дуже пре після кожного такого пересування присвячувати час налаштуванню і чистці велосипеда. Грубо кажучи середньо статистична Україна цілком придатна. Ті хто скаже та ти шо здурів, а як же наші дороги, треба амортизатор, і передачі бо в нас горбів багато, нехай не будуть білими комірцями, а зганяють десь в село і трохи подивляться на тамтешніх бабусь, що вкручують на Україні як має бути. А згадайте своє дитинство, в когос тоді були велосипеди з передачами? І комусь було погано тоді? Мене особисто передачі нервують, коли їх багато треба думати на яку ж то перемкнутись, премкнувся, а нє залегка, давай вищу, а та заважка. А коли в тебе одна передача (ну або три) то ніц не тре думати, крутиш та й крутиш. А думаєш про високе. Власне в такому типі велосипеда дві характеристики, простота і дешевизна, дуже пов’язані.

Я особисто по місту взагаіл їздю на фіксі, який зібрав власноруч дякуючи друзям. Простіший велосипед хіба що юніцикл. Доречі на велосипеді яким людина їздить на роботу, можна спокійно кататись парками міста, в деяких випадках навіть виїздити в навколишні ліси і поля. Бюджет на такий велосипед не має перевищувати 1500 грн.
Покатушки за місто. Тут мова про таку собі покатушку вихідного дня, коли ви їдете кудись за місто, на пів дня або цілий день на відстань умовно до 50ти км, десь на озеро, або ще кудись. В такому велосипеді вже варто подумати про передачі, оскільки 50 км відстань під час якої є час і варто таки подумати яку ж то передачу обрати. Можна думати і про аморт вилку, але я б цього не робив. Оскільки дешева амортизаційна вилка, насправді не полегшить їзди, а така що полегшить буде дорога. Отже в даному випадку як на мене найзручнішим буде велосипед котрий називають гібридом. Колеса розміром 28 дюймів, можливо багажник. Наприклад те що на картинці.
 
В гори. Як правило такі запроси мають ті люди хто ходить в гірські походи пішки. Люди хочуть урізноманітнити свій відпочинок і покривати більші відстані за день. Розмір коліс в цього велосипеда 26″. Такий велосипед називається гірський велосипед або МТБ (маунтін байк). Якраз велосипед такого типу є найбільш розповсюджений зараз в наших краях. Але чесно кажучи мені шкода людей котрі гнуть свої спини на МТБ ідучи на роботу, ну і їздячи в основному по місту, особливо дівчат. Так, такий велосипед є більш-менш універсальним, але це не значить що він зручний. Виглядає такий велосипед десь так:

Бюджет на такий велосипед має бути не більшим аніж 5000-6000 грн.

Абсолютний універсал. Так, такий існує. Велосипед на якому буде кофортно завжди. Мова ж звичайно про більш менш стандартну їзду, а не про специфічні велодисципліни (даунхіл, тріал, фрірайд, стріт, бмх, трек і т.д.). І це його величність найнер. Його особливість в тому що в нього колеса найбільшого розміру, 29 дюймів, і за рахунок цього він є однаково зручним на шосе, і на бездоріжжі. Єдиний недолік перед усіма вище наведеними це ціна, і то, в силу популярності найнерів, зараз ціни майже прирівнялись до цін класичних МТБ. В мене власне і є найнер, який я збирав сам. Найнер виглядає так :)


  Якщо ж на найнер поставити сліки (нешиповану гуму для асфальту) то він фактично стане гібридом.
 

А ще з нього виходить дуже комфортний сімейний мінівен :)

З найнером правда є також нюанс, що людям нижчим за 170 см може бути не комфортно на ньому, хоча я знаю таких хто нижчий за 170, і їм цілком зручно на найнері. Бюджет до 7000 грн.
Отже ми розібрались, який приблизно велосипед, для яких потреб потрібен, і скільки грошей на нього потрібно. Насправді велосипед можна вдосконалювати до безкінчності, і гроші витрачати на нього так само, але вище наведені ціни то приблизне орієнтування скільки може коштувати перший велосипед. Оскільки я не вірю що людина без досвіду, одразу купить те що ї потрібно на 100%. В мене наприклад зараз вже 5тий велосипед, перший мені обійшовся в 300$ і був єдиним стоковим, решта велосипдів я складав сам, виходячи з конкретних потреб.
Власне так я і прийшов до висновку що мені потрібно два велосипеди. Спочатку в мене був тільки найнер (останній), і я їздив ним і в гори, і в крим, і в покатушки, і на роботу, і по справах. Але після однієї зими, коли я цілу зиму возився на велосипеді, стан велосипеду був жахливий. Підвищена корозія так розїла ланцюг що одного разу я його просто порвав. Звичайно цього можна було б уникнути якби я постійно доглядав за ним, але як я вже казав, в такому амплуа велосипед просто доставляє тебе з пункту А в пункт Б, і чесно кажучи дуже влом за ним дивитись. І тоді я собі подумав, який сенс використовувати дорогий велосипед, з якісними компонентами для нетривалих поїдок по місту, в яких особливо і не відчувається вся крутість тих компонентів, до тогож тоді почалась хвиля крадіжок велосипедів, і я переживав кожен раз защібаючи замок зранку на парковці, і відчував полегшення коли ввечері до неї підходив і ще мав чим їхати додому. Це був перший дзвіночок до появи ще одного велодруга.
В той час один відомий багатьом читачам дєятєль і мій хороший друг зламав собі чергову кінцівку і був змушений носити гіпс. Він запропонував мені свій велосипед. Це був моркв’яно-помаранчевий красень фікс, вже відомий читачам який виглядав так:

Покатавшись на ньому 3 місяці, я остаточно зрозумів, яким буде мій другий велосипед. Я почав шукати собі раму, аж поки друзяки не зпрезентували мені жовту раму на день народження. Фіксом я користуюсь вже більше року, і скажу що це просто ідеальний для міста велосипед, простий, дешевий не вибагливий. Але я б звичайно фікс не рекомендував як перший велосипед.
Отже коротко ми розібрались приблизно що треба і для чого, і за скільки. Але нажаль це ще не все. Завжди є ще додаткові витрати, і кожен визначає сам які. Я ж напишу про шо ж варто ще подумати і на що розраховувати.
Велозамок. Це є перша річ яку б я поеркомендував для їзди по місту. І тут мова не про замок з магазину типу “спортовари” або “епіцентр”, або ще гірше “все по три гривні”, тут мова йде про якісний і дорогий замок. Наприклад мій фікс мені обішовся десь в 1200 грн, і я припинаю його замком вартість приблизно 250 грн, тобто орієнтовно вартість замка 20% вартості велосипеда. У мене замок, це якісний ланц, який можна використовувати навіть для самоборони. Приблизно такий:
lockДо безпеки велосипеду варто ставитись серйозно, бо навіть на найдешевший велосипед прищібнутий чим попало знайдеться свій клієнт. А якщо я вас не переконав то подивіться наступне відео, зняте доречі у Львові. Для поїздок в гори і замісто, як правило велозамок не потрібен.


Велошолом. Я ще й з тих хто ставиться серйозно до власної безпеки, і хоч тут можна довго сперечатись, я всеж таки всім раджу завжди одягати велошолом, принаймні наживо шрам на голові від більш як 15 швів виглядає переконливо :), хоч і отримав я його не на велосипеді, та все ж більше такого не хочу і мінімізую всі ризики. Орієнтовний бюджет від 200 грн. але треба шукати. В гори велошолом це взагалі обовязковий аксесуар, в місті я б теж радив, можу познайомити ще й зтоваришем, якого він реально врятував під час ДТП. В легких покатушках за містом полями можна і обійтись, та все ж таки краще мати. 
Велоаптечка. Це набір латок, клей, можливо запасна камера і велонасос(можна і додати ще речі в залежності від складності поїздки). В принципі це не є надто необхідна річ, я з собою ніколи не вожу велоаптечки, і навіть якщо пробю колесо, то з велосипедом йду пішки чи видзвоню когось, чи лишу десь велосипед, а потім вже заклею/поміняю камеру, та всеж це може спростити життя. Якщо ж мова про поїздки за місто чи в гори то це просто необхідна річ. Бюджет до 50 грн, за латки клей і камеру, і до 100 грн насос.
repair kit_minБолотніки. Це я б сказав дуже потрібний аксесуар для їзди по місту, і менш потрібний/непотрібний в інших випадках. Але я наприклад успішно обходжусь без них, мені просто ліньки їх поставити :). Бюджет десь 200 грн.
Свтіло. Це фара і задній маячок, тут все теж залежить від потреб. Для міста фари як такої не потрібно, достатньо маячків блималок попереду і ззаду, за місто вже варто брати фару, для змагань взагалі потужну фару і т.д. Багато хто в принципі по темноті не їздить тому це не актуально. Бюджет від 50 грн.
А що ж далі? (Квітник)
Знайдіть у Вашому місті магазин якості товарів якого Вам хотілося б довіряти. Спробуйте отримати професійну консультацію і зробіть вибір.

У Вінниці наприклад можно сміливо довіритись магазину "Велохаус".

джерело інформації - http://dyak.com.ua/2013/03/29/jak-vybraty-velosyped/
магазин "Велохаус" - http://vinbike.com.ua/


Немає коментарів:

Дописати коментар