середу, 25 червня 2014 р.

Справжній "КОЗАК". Броньові перспективи нашої армії.

Я не спеціаліст в автомобільній, а тим більше у військовій техніці. Тому з радістю передам слово тим, хто у цьому розбирається. Але головне те, що нам є чим і є з ким формувати нову українську армію. А це привід для гарного настрою...




Ми вже повідомляли про інтерес українських силовиків до розробки харківських «оборонників» - ББМ «Дозор-Б», що готовий реалізуватися в масштабний процес закупівлі подібної техніки для силових структур.
«Дозор-Б»

Цей інтерес більш ніж зрозумілий: в умовах антитерористичної операції, що триває на сході нашої країни, відсутність сучасної бронетехніки (пристосованої для бойових дій у місті, супроводу автоколон, проведення розвідки та патрулювання тощо) у Збройних сил і МВС найчастіше означає не тільки низьку ефективність АТО. Але й часто оплачується кров'ю наших хлопців.

 Особливе значення має така бронетехніка і для українських прикордонників, які сьогодні змушені не охороняється, а обороняти держкордон України з Росією. Оснащені автомобільною технікою прикордонні наряди фізично не можуть протистояти прориву кордону колонами російських найманців, озброєних кулеметами і гранатометами.Крім того, зараз, як відомо, у складі Держприкордонслужби України йде відновлення мотоманевренних груп, призначених для прикриття кордону - на даний момент ГПС рапортує про створення 7 таких підрозділів. Однак, знову таки, на даний момент існує можливість оснащувати їх лише технікою вчорашнього дня - в кращому випадку БТР-80.

Тобто, надактуальним є отримання силовиками новітньої бронетехніки. Проте варто згадати, що далеко не одні лише харківські «оборонщики» в Україні конструюють і виробляють бойові броньовані машини. Тоді як сьогодні необхідно використовувати на 100% всі наявні можливості.


 У цьому плані увагу привертають розробки, продемонстровані ще кілька років тому, що отримали високі оцінки від силовиків, але так до сьогоднішнього дня і не знайшли застосування. Серед них, крім «Варти-Б», варто згадати і ББМ «Козак», вперше продемонстрований під час святкування Дня Незалежності ще в 2009 р.Ця ББМ виготовлена ​​Науково-виробничим об'єднанням "Практика", яке є провідним вітчизняним виробником засобів технічної безпеки для банків і активно веде роботи з бронювання транспортних засобів. Спочатку створена «Практикою» ББМ була призначена для застосування у складі спеціальних підрозділів (тоді в Україні тільки заговорили про створення Сил спеціальних операцій, для яких і створювався «Козак»).

Довідка «Інформаційний Спротив»5,5-тонний "Козак" має двигун потужністю 176 кінських сил і в спорядженому стані здатний буксирувати причіп вагою до 4 тонн. Він здатний долати перешкоди під кутом 35 градусів і брід глибиною до 1,5 метра. V-подібне днище здатне витримати вибух міни не менше 3 кілограмів у тротиловому еквіваленті, а каркасний принцип побудови капсули салону дає можливість екіпажу при цьому залишатися неушкодженими. Конструкція дозволяє варіювати ступенем захисту шляхом заміни товщини панелей, залежно від умов застосування бойової машини. Також "Козак" має GPS-навігатор, прилад радіаційної та хімічної розвідки, камеру заднього виду, парктронік, кондиціонер, систему ABS і підвищені звуко-і термоізоляцію.


Озброєння - 12,7-мм кулемет НСВТ або український «аналог» - КТ-12, 7 (боєкомплект - 450 патр.), 7,62-мм кулемет ПКМ (2000 патр), авт. гранатомет АГС-17 (87 постр.)Колісна формула - 4х4Кліренс - 365 ммДвигун - IVECO, дизельний, 4-циліндровий з турбонаддувом, рядний, EURO-4Макс. швидкість - 120 кмчМінімальний радіус розвороту - 9,5 мКонтрольна витрата палива - 15 л на 100 кмЕкіпаж - 5 чол

 
Варто зауважити, що тоді весь процес від розробки до створення дослідного зразка ББМ відбувався за рахунок НВО "Практика". Збройні Сили України не витратили жодної копійки. Але, хоча машина отримала високі оцінки від керівництва Міноборони і Генштабу, на жаль, далі розмов і похвал тоді справа не пішла. Варто сподіватися, що зараз ситуація зміниться.До слова, в тому, що керівництвом НВО «Практика» рухає вже ніяк не бажання «заробити» на сьогоднішніх потребах силовиків, а дійсно засноване на патріотизмі бажання допомогти країні, можна переконатися на інших прикладах.Так, як повідомив нам голова НВО «Практика» Олег Висоцький, наразі між його науково-виробничим об'єднанням і Держприкордонслужбою України підписано договір, відповідно до якого «Практика» безкоштовно (тобто за рахунок підприємства) здійснює бронювання наявних у розпорядженні прикордонників «Лендроверів». Зокрема, на сьогодні закінчено роботи з обладнання першого дослідного зразка.Як переконує керівництво НВО, силова установка «Лендроверів», якими оснащені підрозділи прикордонників, цілком дозволяє оснастити машину легкою противокульною та протиосколковою бронею. Яка, проте, здатна забезпечити цілком непоганий захист в зіткненнях з групами терористів на східних кордонах України. При цьому зовні автомобіль практично не зазнає змін.Ще одна «ситуативна» розробка НВО «Практика» - використання для створення бронетехніки бази автомобілів, наявних у складі ЗС України. Зокрема, якщо початковий варіант «Козака» був розроблений з двигуном IVECO, то на даний момент існує варіант з використанням шасі ГАЗ-66, з повною заміною силової установки на нову, з дизельним двигуном.Як відомо, цих автомобілів на базах зберігання армії - величезна кількість, що сильно здешевлює виробництво ББМ на їх основі.
На «Козак» на базі ГАЗ-66 встановлюється кулемет калібру 12.7 мм (НСВТ або КТ-12, 7), або автоматичний гранатомет АГС-17. Спільно з КБ «Луч» розроблена модифікація з ПТУР.Даний зразок пройшов успішні польові випробування.Є також модифікація на базі ГАЗ-53. Цих автомобілів також залишилося чимало в складі і Збройних сил, та інших збройних формувань країни.У даній схемі також проводиться повна заміна силової установки, встановлюється новий броньований кузов з кріпленнями для установки озброєнь.


Джерело - http://sprotyv.info/ru/news/940-mnogolikiy-kazak

Немає коментарів:

Дописати коментар