середа, 14 лютого 2024 р.

"Геть сердечка, цукерки і троянди". Нові тенденції Дня святого Валентина

 

Червоні троянди, шоколадні цукерки, романтична вечеря і прикраси – таким заведено вважати ідеальний День святого Валентина, або свято всіх закоханих, який відзначають 14 лютого. Однак останні тенденції свідчать, що це не зовсім так.

Усі романтичні жести, які супроводжують свято, коштують чималих грошей. У США, приміром, Валентинів день за активністю споживачів поступається хіба що Різдву. А цього року американці, як прогнозують, витратять на нього 26 млрд доларів.

Тож на багатомільярдному ринку свята всіх закоханих з’являються нові гравці, які також хочуть відкусити свою частину пирога. Вони змінюють погляди на традиційні подарунки і пропонують зосередитись насамперед на собі, а не на партнері.



А як альтернативу пропонують, приміром, День Галентина, який відзначають за день до дня закоханих.

Його назва походить від сленгового слова "gal", яке означає "дівчина". Свято придумали представниці прекрасної статі і тепер 13 лютого обсипають своїх подруг любов'ю, турботою та увагою.

Галентинів день намагаються популяризувати організації, що борються за права жінок, та різні компанії, які бачать у ньому ще один спосіб підняти виторги.

"Ми бачимо, що деякі провідні бренди починають ширше розуміти, що насправді означає День Валентина", - каже Джоанна Філі, засновниця і генеральна директорка британського агентства з прогнозування тенденцій Trend Bible.

"День закоханих не вмер, але йому потрібен ребрендинг", - переконана вона.



Більше інклюзивності

Багато людей хочуть, щоб це свято було більш інклюзивним, визнавало важливість платонічних стосунків і турботу про себе, а не лише про партнера, каже Фей Ландес з американської консалтингової компанії Landes Advisors.

"Споживачі стали більш цілісними щодо [Дня Валентина]. Вони більше не вважають його днем виключно романтичних стосунків", – каже Одрі Чі-Рід з дослідницької компанії Forrester.

Це призвело до, мабуть, найбільшої еволюції на ринку дня закоханих: появи товарів для догляду за собою та своїм здоров'ям.

У споживачів, за словами Філі, зростає інтерес до "зосередження на собі". Це може що завгодно: від святкування на самоті та подарунків "собі коханому" до повної відмови від романтичних ритуалів.

Тобто люди хочуть ставитись до себе та своїх друзів так само, як до романтичного партнера.

Дослідження, проведене у 2022 році міжнародною платформою знайомств Plenty of Fish, показало, що 36% з 2000 опитаних американців покоління Z та міленіалів планують провести День святого Валентина з друзями, влаштувавши вечір турботи про себе.

Особливо популярним такий підхід є серед молоді: дані опитування Y Pulse за 2023 рік показали, що понад чверть респондентів покоління Z заявили, що, найімовірніше, проведуть День закоханих з друзями, а також заявили, що куплять їм подарунки.

Це кардинальним чином змінює ринок і відкривають двері для таких брендів, як, приміром, Bombas – відомого виробника шкарпеток.

Продукція нью-йоркського ритейлера одягу, зазвичай, має найбільшу популярність під час різдвяних свят, але останні кілька років Bombas спостерігає сплеск продажів саме напередодні Дня святого Валентина, а їхні тематичні комплекти шкарпеток й поготів стали бестселерами.

"Наші пропозиції до дня закоханих цього року, особливо для жінок, мають шалений попит", — ділиться досвідом маркетингова директорка компанії Кейт Г’юєт.



Нові погляди на традиційне

Це не означає повну відмову від традиційних подарунків – просто споживачі хочуть вийти за межі шоколадних цукерок у формі сердечок.

Ринок парфумерії до Дня святого Валентина також змінився. Boy Smells – парфумерний бренд з США, що виробляє свічки та унісекс аромати - каже, що напередодні дня закоханих їхні продажі активно ростуть.

Їхній маркетинговий підхід до свята полягає у турботі про себе та друзів, каже Метью Херман, співзасновник бренду. "Це радше зв'язок між близькими друзями і сім'єю, ніж між коханцями чи романтичними партнерами".

Такий підхід суперечить стратегії парфумерних компаній, що покладаються виключно на романтичну, гендерну й сексуальну привабливість для просування своїх товарів. Однак Boy Smells не помилились і зайняли свою нішу на багатомільйонному ринку ароматів до Дня Валентина.

Зрештою бренди мають адаптуватися, адже споживчі тенденції змінюються, і ініціаторами цих змін значною мірою є молодь.

Свято всіх закоханих є ще одним прикладом того, як люди спрямовують свої гроші на те, що відповідає їхнім цінностям та способу життя. А якщо є гроші, то і стріла Купідона влучить точно в ціль.

https://www.bbc.com/ukrainian/articles/cxw7gpv3znko





































































Немає коментарів:

Дописати коментар