понеділок, 4 березня 2013 р.

Нове українське кіно. Іллєнко знімає художній фільм за віршем Шевченка про Катерину.

Режисер Михайло Іллєнко розпочав зйомки своєї чергової стрічки за мотивами поезії Тараса Шевченка "У тієї Катерини хата на помості". У вірші 66 рядочків, а сюжету вистачило на повнометражне кіно, яке має вийти на великі екрани України навесні наступного року – саме до 200-річчя від дня народження Кобзаря. Пан Михайло підготував у новій стрічці багато сюрпризів.


Режисер хоче зняти фільм про жінку, яка пообіцяла свою прихильність тому, хто визволить із турецької неволі її брата. Як виявилося згодом, не брата, а коханого. За цю брехню шевченківській Катерині відрубали голову.
Зняти фільм за мотивами цього вірша Іллєнко планував більше десятка років. "Вірш такий концентрований – він підштовхував, щоб трошки розповісти про героїв", - пояснив Іллєнко.
Головну героїню грає дочка режисера Іванка. Вона й відкрила секрет: у фільмі Катерина не помре від шаблі ревнивого козака. Натомість доживе до старості та народить доньку. Дія ж стрічки триватиме 400 років аж до наших часів.

У тієї Катерини
Хата на помості,
Із славного Запорожжя
Наїхали гості.
Один Семен Босий,
Другий Іван Голий,
Третій славний вдовиченко
Іван Ярошенко.
«З’їздили ми Польщу
І всю Україну,
А не бачили такої,
Як се Катерина».
Один каже: «Брате,
Якби я багатий,
То оддав би все золото
Оцій Катерині
За одну годину».
Другий каже: «Друже,
Якби я був дужий,
То оддав би я всю силу
За одну годину
Оцій Катерині».
Третій каже: «Діти,
Нема того в світі,
Чого б мені не зробити
Для цієї Катерини
За одну годину».

Катерина задумалась
І третьому каже:
«Єсть у мене брат єдиний
У неволі вражій!
У Криму десь пропадає, /138/
Хто його достане,
То той мені, запорожці,
Дружиною стане».
Разом повставали,
Коней посідлали,
Поїхали визволяти
Катриного брата.
Один утопився
У Дніпровім гирлі,
Другого в Козлові
На кіл посадили.
Третій, [Іван] Ярошенко,
Славний вдовиченко,
З лютої неволі
Із Бакчисараю
Брата визволяє.

Заскрипіли рано двері
У великій хаті.
Вставай, вставай, Катерино,
Брата зострічати.
Катерина подивилась
Та й заголосила:
«Це не брат мій, це мій милий,
Я тебе дурила...»
«Одурила!..» — І Катрина
Додолу скотилась
Головонька... «Ходім, брате,
З поганої хати».
Поїхали запорожці
Вітер доганяти.
Катерину чорнобриву
В полі поховали,
А славнії запорожці
В степу побратались.



Більше читайте тут: http://tsn.ua/ukrayina/illyenko-znimaye-hudozhniy-film-za-virshem-shevchenka-pro-katerinu-283866.html



Немає коментарів:

Дописати коментар